Struktura organizacyjna

Zakres działania komórek organizacyjnych w Komendzie Powiatowej Policji w Kolbuszowej

Zakres działania komórek organizacyjnych w Komendzie Powiatowej Policji w Kolbuszowej

Do zadań Wydziału Kryminalnego należy:
1) rozpoznawanie kierunków, form i metod skutecznego zwalczania przestępstw  i wykroczeń oraz ujawnianie ich sprawców;
2) prowadzenie czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz wykrywczych na terenie powiatu;
3) współpraca z osobowymi źródłami informacji i koordynacja uzyskiwanych tą drogą informacji;
4) stosowanie form i metod pracy operacyjnej adekwatnych do zagrożeń i popełnianych przestępstw;
5) monitorowanie i analiza przestępczości na terenie powiatu pod katem wypracowywania wniosków i ocen skuteczności podejmowanych działań zapobiegawczych i wykrywczych;
6) prowadzenie, organizowanie oraz koordynacja poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacja osób i zwłok;
7) rozpoznawanie subkultur, sekt wyznaniowych, środowisk pseudokibiców i innych środowisk, stwarzających zagrożenie przestępczością;
8) współdziałanie z jednostkami Policji w celu wymiany informacji o nowych metodach dokonywania przestępstw i stosowanych nowatorskich rozwiązaniach w procesie wykrywczym;
9)współpraca z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Policji, organami wymiaru sprawiedliwości oraz pozostałymi organami ochrony porządku prawnego  w zakresie skutecznej realizacji zadań służbowych;
10) prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach przestępstw kryminalnych i gospodarczych;
11) bieżąca kontrola i koordynacja pracy procesowej komórek nadzorowanych przez Komendanta Powiatowego Policji;
12) organizowanie, realizowanie i koordynowanie techniczno-kryminalistycznego zabezpieczenia procesu wykrywczego na obszarze powiatu;
13) prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych.

Do zadań Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego należy:
1) tworzenie i realizacja we współpracy z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na terenie powiatu bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
b) zwalczanie przestępczości,
c) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
d) udział w przedsięwzięciach profilaktycznych w zakresie edukacji mieszkańców dotyczących utrzymania porządku i bezpieczeństwa publicznego,
e) podejmowanie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz kreowanie pozytywnego wizerunku Policji w społecznościach lokalnych;
2) organizowanie, wykonanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia służby przez policjantów służby prewencyjnej;
3) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służb dyżurnych Komendy;
4) planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych zgromadzeń publicznych, imprez masowych i protestów społecznych;
5) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań w zakresie zapobiegania  i zwalczania wykroczeń oraz ujawnianie i ściganie sprawców wykroczeń;
6) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
7) wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie;
8) realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
9) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym oraz innych aktów prawnych zawierających regulacje dotyczące zagadnień transportu drogowego;
10) analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określanie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom  w ruchu drogowym;
11) edukacja mieszkańców ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania  zagrożeniom w ruchu drogowym;
12) zapewnienie właściwych warunków pobytu w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych;
13) realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi instytucjami i jednostkami;
14) zapewnienie warunków funkcjonowania i realizacji zadań całodobowej służby dyżurnej Komendy, w tym: obsługi interesantów, koordynacji podległych służb oraz nadzoru nad funkcjonującymi systemami gromadzenia i wymiany informacji jak również alarmowania i ostrzegania;
15) koordynacja i realizacja zadań dotyczących przygotowań obronnych w jednostce organizacyjnej Policji podlegającej militaryzacji;
16) planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynacja działań w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych, a także przygotowania do wykonywania zadań w warunkach określonych stanów nadzwyczajnych oraz bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu bezpieczeństwa państwa;
17) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach określonych w ustawach;

Do zadań Posterunków Policji należy:
1) realizowanie zadań służby prewencyjnej;
2) rozpoznawanie zagrożeń przestępczością oraz wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych w celu ścigania sprawców przestępstw  i wykroczeń;
3) realizowanie zadań administracyjno - porządkowych;
4) współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Do zadań Jednoosobowego Stanowiska ds. Prasowo-Informacyjnych należy:
1) wykonywanie działalności prasowo-informacyjnej;
2) realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
3) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
4) współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
5) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
6) prowadzenie strony podmiotowej Komendanta w Biuletynie Informacji Publicznej.

Do zadań Ogniwa Wspomagającego należy:
1) w zakresie kadr i szkolenia:
a) prowadzenie etatu Komendy oraz koordynacja spraw z zakresu doskonalenia struktury organizacyjnej, sporządzanie rozkazów organizacyjnych, 
b) prowadzenie dokumentacji organizacyjno-etatowej,
c) prowadzenie spraw osobowych policjantów i pracowników Komendy,
d) prowadzenie procedury przyjęć do pracy w Policji,
e) opracowywanie rozkazów personalnych, umów o pracę i pozostałych dokumentów związanych ze stosunkiem pracy,
f) aktualizacja  systemu informatycznego KADRA,
g) przygotowywanie dokumentacji kadrowej dla zwalnianych ze służby policjantów oraz pracowników,
h) prowadzenie ewidencji urlopów policjantów i pracowników,
i) koordynacja zagadnień w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego oraz szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,
j) prowadzenie spraw związanych z medycyną pracy,
k) wykonywanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
l) prowadzenie biblioteki,
m) prowadzenie ewidencji pieczęci i stempli;
n) realizacja zadań dotyczących przygotowań obronnych z zakresu zabezpieczenia kadrowego potrzeb jednostki organizacyjnej Policji podlegającej militaryzacji.
2) w zakresie  finansów, zaopatrzenia i transportu:
a) prowadzenie ewidencji szkód powstałych w mieniu, ustalanie przyczyn ich powstania,
b) prowadzenie całości spraw związanych z zaopatrywaniem i rozliczaniem policjantów z bloczków mandatów karnych,
c) prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i wyposażenia oraz gospodarki magazynowej,
d) realizacja zadań dotyczących przygotowań obronnych w zakresie zabezpieczenia materiałowo-technicznego potrzeb jednostki organizacyjnej policji podlegającej militaryzacji,
e) utrzymanie w należytym stanie technicznym i sanitarnym budynków, pomieszczeń i sprzętu,
f) prowadzenie książek obiektów nieruchomości użytkowanych przez Komendę,
g) prowadzenie działalności socjalnej dla pracowników Komendy oraz obsługa osób uprawnionych do policyjnego zaopatrzenia emerytalnego w zakresie wydawania i przyjmowania wniosków do realizacji z funduszu socjalnego,
h) prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,
i) kontrola prowadzenia książki dyspozytora dotyczącej użycia sprzętu transportowego,
j) zapewnienie sprawności użytkowej sprzętu transportowego poprzez bieżącą obsługę, przeglądy i naprawy oraz badania techniczne,
k) wystawianie, kontrola prowadzenia i przechowywanie książek kontroli sprzętu transportowego,
l) przechowywanie dokumentacji sprzętu transportowego: książki gwarancyjne, dowody techniczne GT-22, dowody wydania lub przyjęcia i protokoły zdawczo-odbiorcze,
m) składanie meldunków i prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji,
n) sporządzanie rocznego planu potrzeb na materiały pędne i smary,
o) rozliczanie książek kontroli pracy sprzętu transportowego,
p) sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań z zużycia mps,
q) prowadzenie książki ewidencji przychodów ilościowo-wartościowych mps,
r) prowadzenie książki magazynowej mps,
s) monitorowanie zużycia paliwa przez pojazdy służbowe,
t) wykonywanie drobnych obsług i napraw sprzętu transportowego,
u) kontrola terminów wykonywania badań technicznych i obsług okresowych sprzętu transportowego,
v) stała współpraca ze Stacjami Obsługi w zakresie planowania obsług i napraw, dostarczania i odbioru sprzętu transportowego po wykonanych obsługach,
w) zapewnienie kompletności dokumentów pojazdów dostarczanych do obsług i napraw,
x) nadzorowanie usług parkowania i holowania pojazdów do celów procesowych pod względem ilości i wartości usług a także terminu ważności umów,
y) sporządzanie miesięcznych zestawień przejechanych kilometrów przez pojazdy służbowe,
z) wydawanie i ewidencjonowanie uprawnień na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych;

3) w zakresie łączności i informatyki:
a) utrzymanie w sprawności istniejących systemów łączności, w szczególności:
automatycznej centrali telefonicznej w Komendzie wraz z terminalami abonenckimi i urządzeniami telekopiowymi, urządzeń do obsługi wewnątrzwojewódzkiej sieci teletransmisyjnej Policji województwa podkarpackiego PodWAN w Komendzie,sieci okablowania strukturalnego wraz z dedykowanymi klimatyzatorami, urządzeń rejestrujących korespondencję telefoniczną i radiową, urządzeń zasilających sprzęt łączności, radiowych urządzeń łączności policyjnej,
b) wykonywanie przeglądów konserwacyjnych i napraw eksploatowanego sprzętu łączności,
c) prowadzenie dokumentacji technicznej sprzętu,
d) utrzymanie i zarządzanie systemami informatycznymi eksploatowanymi   w Komendzie oraz wdrażanie policyjnych i poza policyjnych systemów informatycznych udostępnianych centralnie,
e) administrowanie systemami operacyjnymi zainstalowanymi w komputerach włączonych do Policyjnej Sieci Transmisji Danych oraz pracujących samodzielnie
i w lokalnej sieci Komendy,
f) nadzór techniczny nad sprzętem komputerowym oraz systemami operacyjnymi zainstalowanymi w komputerach,
g) prowadzenie pomocniczej ewidencji sprzętu i materiałów łączności  i informatyki   w użytkowaniu,
h) rozliczanie kosztów rozmów telefonicznych realizowanych przez policjantów i pracowników,
i) utrzymanie w stałej sprawności technicznej sprzętu łączności i informatyki pozostającego na wyposażeniu Komendy ,
j) bieżąca współpraca z Wydziałem Łączności i Informatyki KWP w Rzeszowie  w zakresie zaopatrzenia w materiały eksploatacyjne,
k) rejestracja, wprowadzanie i przetwarzanie danych w systemach informatycznych.
 

Do zadań Zespołu Bezpieczeństwa Informacji należy:

1) prowadzenie obsługi kancelaryjnej Komendy, w tym ewidencja, rejestrowanie oraz doręczanie korespondencji adresatom;
2) nadzór nad wytwarzaniem, rejestrowaniem i obiegiem dokumentów jawnych w Komendzie;
3) rozliczanie policjantów i pracowników Komendy z pobranej korespondencji,
4) przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków;
5) prowadzenie obsługi sekretariatu Komendanta Powiatowego Policji;
6) obsługa administracyjna policjantów z zakresu gospodarki mieszkaniowej oraz świadczeń pieniężnych związanych z prawem do lokalu mieszkalnego;
7) wykonywanie zadań służby ochrony przeciwpożarowej;
8) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa danych osobowych oraz systemów i sieci teleinformatycznych w których są przetwarzane informacje niejawne, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
9) weryfikacja i bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania systemów teleinformatycznych ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji, odpowiednimi do poszczególnych użytkowanych systemów;
10)nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych i przetwarzanych  w systemach i sieciach teleinformatycznych w Komendzie;
11)opracowywanie dokumentacji określającej poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą, zarządzanie ryzykiem  bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka w Komendzie;
12)kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów  o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji materiałów  i obiegu dokumentów w Komendzie;
13)opracowywanie i aktualizowanie wymagającego akceptacji Komendanta Powiatowego Policji planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
14)prowadzenie kancelarii tajnej;
15)prowadzenie zwykłych i poszerzonych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec własnych funkcjonariuszy,
pracowników, osób ubiegających się o przyjęcie do służby lub pracy oraz osób wykonujących na ich rzecz czynności zlecone lub ubiegających się   o  wykonywanie tych czynności - po przeprowadzonym postępowaniu wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa upoważniających do dostępu do informacji niejawnych;
16)prowadzenie aktualnego wykazu osób pełniących służbę lub zatrudnionych  w Komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
17)prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych przed wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli „poufne”, „tajne” i „ściśle tajne” lub pisemnego upoważnienia wydawanego przez Komendanta Powiatowego Policji do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz ochrony danych osobowych;
18)opracowywanie projektów opinii Komendanta Powiatowego Policji   w sprawach udostępniania materiałów niejawnych oraz zwalniania policjantów i pracowników z obowiązku zachowania tajemnicy prawnie chronionej - na potrzeby postępowań karnych;
19)opracowywanie projektów decyzji Komendanta Powiatowego Policji   w sprawach  o zmianę lub zniesienie klauzuli tajności,
20)współpraca ze służbami ochrony państwa w zakresie przewidzianym ustawą  o ochronie informacji niejawnych;
21)przejmowanie, ewidencjonowanie, opracowywanie, przechowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej wytworzonej w Komendzie oraz brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
22)prowadzenie zbioru oświadczeń o stanie majątkowym policjantów Komendy,
23)ewidencjonowanie, rozpowszechnianie, kompletowanie i aktuali­zowanie oraz wypożyczanie aktów prawnych;
24)prowadzenie postępowań wyjaśniających w przypadku stwierdzenia naruszenia w Komendzie przepisów o ochronie informacji niejawnych, podejmując niezwłocznie działania zmierzające do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków.

Metryczka

Data publikacji 24.08.2009
Data modyfikacji 02.03.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Kolbuszowej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
podkom.Jolanta Skubisz-Tęcza
Osoba udostępniająca informację:
podkom.Jolanta Skubisz-Tęcza Wydział Prewencji i RD
Osoba modyfikująca informację:
Jolanta Skubisz-Tęcza
do góry